2009-10-17

VACCIN ELLER EJ!?

INFLUENSAVACCINERING
Bild DN.se

Det finns INGET som skrämmer mig så mycket just nu som detta jäkla SVININFLUENSA VACCIN, jag har varit såååå inställd på att inte ta det men fler och fler runt omkring mig tar det. Hur vågar ni!? Det är så himla oklart vad som händer i kroppen när man tagit vaccinet och det går rykte om att dom som har uppfunnit detta inte vill ta något ansvar för bieffekter osv. Vad händer med bäbisarna i magen? Ingen som vet! Jag är en väldigt stark motståndare till detta hysteri och tror mest att det är en JÄVLA BUSINESS(ursäkta språket!). Vad säger ni? Man vill inte heller vara dumdristig..

7 kommentarer:

Emma E sa...

Ja.. du vet ju vad jag tycker.. Exakt samma som du. Och att ta BESLUTET! Det går ju inte! Tydligen behöver jag inte förrän i årsskiftet. Vecka 28 eller hur det är.. men jag. .äh.. har ingen aning! I Norge dog ju en mamma som för övrigt var fullt frisk tre veckor efter födseln.. Man kanske måste tänka på sig själv också?! LÄSKIGT! <3

Johanna sa...

Hej Emma!
Jag vill inte ta detta beslut, det är alldeles för stort för mig. Känns jättekonstigt! Man vill kunna se in i framtiden och få veta om det kommer bli nått av influensan eller inte.
OJ! Det har jag inte läst om, var stod det? Jag tror inte på att hon var fullt frisk.. Men hur vet man ens om det är bra för en själv!? PHU!!
<3

unique sa...

Hej du.

Jag kände precis som du och var väldigt negativ till det öfrst, men efter många hit och dit blev det så. Jag tror inte de vågar gå ut med det om det inte är säkert. Jag hoppas det i alla fall.

Allt bra med dig och bebbarna?

Kram

Anonym sa...

Jag har hört på lite olika håll från kompisar som har föräldrar som jobbar inom vården men där säger en att du absolut ska ta den och att hela personalen på sjukhuset tar den men på annat håll har jag hört att det här inte är värre än annan influensa. Men senast igår fick jag höra av en kompis som hade en morfar som alltid tog vaccin för sånna här saker och han blev ändå alltid sjuk. Jag tror att det är väldigt mycket upp till en själv. Själv kommer jag inte ta den för jag tycker att vaccinet har kommit fram alldeles för snabbt och är inte tillräckligt prövat! Vem vet vad som händer om 10-20 år.. lycka till med beslutet :) och grattis till "twinkisarna" hihi.

Emma E sa...

Jo, läste det i HD, för någon vecka sedan - bara en liten notis.. men ja, man vet ju aldrig vad som är sant och inte :S

Anonym sa...

I danmark gerde inte vaccinet till gravida och barn då det är inte testat och man inte kan vara säker på bieffekter....
Äeligt så kan man nästan lukta sig till att det handlar om en fjäder som blev en hel jävla påfågel!
Íngen kan förutspå vad som hända ska och en chansing är ingen man vill göra när man bär på något så dyrbart.

Måste säga att du är inte den enda som känner sig lite konstig på föräldrarträffar. Jag känner mig som en snorunge som smygit in...

Lycka till med allt! //Emelie

Johanna sa...

jag tror inte på den där dumma svininfluensan, och jag vill verkligen inte riskera att något händer med mig om jag tar sprutan. och jag förstår varför du är orolig!!!
nä ingen spruta för mig iaf