2009-10-20

BARNVAGN, CHECK!

BABY STUFF
© Johanna Åhfeldt

Barnvagn, check! Nu har vi köpt en Teutonia Team S4, 2700kr fick vi ge för den. Vilket kap va!? Inte riktigt rätt färg, men vad gör det! Ville ju egentligen ha en svart men fick nöja mig med en grå. Nu ska vi bara införskaffa två liftar också, kan inte bestämma mig om jag ska köpa hårda eller mjuka. Vet ni vad som är bäst?
Igår gjorde jag sockerbelastnings testet och det visade sig att jag hade alldeles för högt blodsocker, så nu får det bli nyttig mat och ingen Cola och sötsaker för min del. Tråkigt men sant. Får nog till och med göra om det om någon vecka eller två, inte kul alls. Efter testet var vi på ultraljud, Twinkisarna har växt till sig rejält. Ena tvillingen väger nu lite över 1000g och den andra nästan 1200g, mycket bäbisar i magen och det känns. Börjar bli tungt redan och större blir dom. Phu!

4 kommentarer:

Emma E sa...

Vilken fin vagn!! Hur kunde den bli så billig?! Var?! Vi måste ut på jakt snart och vet inte alls var vi ska kolla. Babyproffsen, babyland? Måste man åka till Malmö? Vad finns där?! :D Babylift?! Vad är det.. haha. Tur att man har en "storasyster" som ska ha barn innan en själv ;)

Johanna sa...

TACKAR!!! Jag är rätt nöjd faktiskt. Vi köpte den av en familj på blocket, så det är mitt tips att leta där först. Dom flesta vagnarna är i väldigt bra skick och man får ner priset rejält. Man kan ha roligare för dom pengarna.
Sen kan man köpa nya liftar istället, dom är dyra nog. Det är den lilla "korgen" dom ska ligga i när dom är bebisar, oftast så är dom nya vagnarna kombinerade ligg och sittvagnar och då behöver man köpa liggdelarna separat. Nu vet du det!?;)
PUSSSS

Emma E sa...

:D Tack för infon! Så liften är alltså detsamma som liggdelen?! Ska börja utforska blocket. Håller med dig om att det finns roligare saker att lägga pengarna på/alternativt annat som du behöver dem till :). Puss!

unique sa...

Hej vännen!!!

Jag har en sida som ska uppdatera mig när du skrivit nyttinlägg. Det har den inte gjort och ser att jag har missat massor nu =(

1) Vilket kap ni gjort med vagnen. Vart hittade ni den?

2) Din mage är juh helt underbar. Så fin du är.

3) Va tråkigt med ditt blodsocker. Men det klarar du.

Hur mår du nu då? Jag kommer inte ha tid att träffas någon av de dagarna jag ska vara ledig. Har juh massa att göra nu med renoveringen. Inte kul alls. Så fort allt är klart ska vi ha en dejt igen. Lovar

Kram