2009-11-12

MIN ONSDAG

PERSONAL,PERSONAL
PERSONAL
PERSONAL
PERSONAL
© Johanna Åhfeldt

Igår var en väldigt trevlig dag och det kändes på kvällen ska jag säga. Tyvärr så är jag väldigt dålig på att ta med min kamera ut men ska bli bättre på det.. Började dagen med att åka ut och hälsa på Agneta och Bönan i Viken på lunch. Mycket trevligt! Sen vidare in till stan för att fika med Emma på Koppi. Mycket trevligt! Sen kom Malin på besök och fick skånsk kalops och banan & chokladkaka som vi gjorde om till en "tårta" till efterrätt. Mycket trevligt! Middan förberedde jag dagen innan som en riktig husmor för att jag visste att det skulle bli hektiskt. VUXENPOÄNG! Plus att kalopsen blir så mycket godare om den får dra sig en dag. Tips! Tänkte även dela med mig av receptet på världens godaste banan & chokladkaka så här kommer det! Godast blir den samma dag med en klick grädde till..

Banan & Chokladkaka

150 g smör
200 g riven mörk choklad
2 ägg
3 dl strösocker
0.5 krm salt
2 msk kakao
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
4 dl vetemjöl
2 mosade bananer
1 dl mjölk

Blanda riven choklad med smält smör. Vispa ägg och socker poröst. Blanda ner alla torra ingredienser, bananerna, mjölken och till sist smöret med chokladen. Grädda i smord och bröad form ca. 45 min i 175 grader. Voila!

3 kommentarer:

Malin sa...

mmm....mums!!! vad gott det var!! tack så mycke för fantastisk mat oh kaka...mmm!! prat oh skratt oh lite ällvar!!

pusspuss

Emma E sa...

Mmmmm - godiskakan!!! Måste baka! Nu blir det ärtsoppa och pannekagor. Gütt! <3

Michaela sa...

Åh vilket fint armband! Var kommer det ifrån?