2009-09-13

VIKT

viktbilder
© Johanna Åhfeldt

Det här med vikt är väldigt jobbigt, jag har på ETT ÅR gått upp ca. 17kg(dom 10kg innan jag fick veta att jag var gravid). Kan också poängtera att jag ALDRIG har vägt så här "mycket" i hela mitt liv. Jag är 1.71m och min ideal vikt enligt mig är runt 58-60kg, då känner JAG mig som bäst. Mitt problem just nu om man ska kalla det ett problem är att jag inte får träna(eftersom att jag väntar tvillingar) vilket kommer att sluta med att jag kommer gå upp ÄNNU mer i vikt och drömmen om att vara fin och slank under sin graviditet har gått upp i rök för längesen. Men förhoppningsvis springer jag av mig det mesta efter förlossningen.. Så nu vet ni det och ni får tycka att jag är löjlig osv. men jag är fortfarande jag!

Hur mycket gick du upp i vikt när du var gravid?

PS!
Undra om kroppen förberedde sig i smyg på att bli gravid så att den skulle klara av det!??

PS2!
Notera att skorna från Acne och solisarna (plus t-shirten) fortfarande hänger med. Timeless!

8 kommentarer:

Unknown sa...

hur hittade jag hit?
trevligt vart det iaf.

det där med gravidkilona - jisses vad jobbigt jag tyckte det var, trodde jag skulle vara sådär snyggt gravidsmal med en liten mage, men så blev det absolut inte...
slutade väga mig när vågen stod på 80kg i v36... med en bebis, inte två.
sedan var det förlossning några dagar senare o nu är det nere på 65kg så tio kvar - fyra månader senare...

ang barnvagnarna - satsa inte på emmaljunga - deras tyger i serien Pro slits fort o blir trådiga. ser inte kul ut...

Johanna sa...

Hejsan Jenny!

Vad trevligt att du gillade min lilla blogg, är ju väldigt ny än så länge så vi får väl se hur den tar sig!=)

Skönt att höra att jag inte är den enda som tycker det är jobbigt med gravidkilona, men det går ju att komma tillbaka till sin normala kropp så det är väl bara att njuta och ha det gött nu innan dom små liven anländer.

Tack för tipset med Emmaljunga, vi skiter nog i den och satsar på Teutonian. Känns som att dom har det bekvämast i den. Man får ju inte bara tänka på att man inte vill ha en stor klumpig vagn. Det är ju för deras skull liksom!

Så du bor i Helsingborg? Fin blogg du hade..=)

Kärlek
Johanna

Janey sa...

Hej gumman, du är inte alls löjlig med din graviditetskilo-stress.

Men du kan vara lugn, du springer snabbt av dej vartenda ett när du ammar och sedan jagar efter barnens saker och till sist efter barnen själva =)

Jag gick upp 17 kg med Kevin och 21kg med Dani... Jag vägde ca 53 kg före graviditeterna och var nere i dem igen före resp. barns ettårsdag. Så bry dej inte, njut istället.

Kram
Jane

Johanna sa...

Hej Jane!

Kul att du också hittat hit!=)

Man känner sig löjlig för att man bryr sig om sådana ytliga saker när man ska bli mamma. Men sån är man nog bara och det är nog tur.

Jag ska bara njuta nu! Har bestämt mig för det..

KRAM

Anonym sa...

Johanna! Eftersom att jag(tyvärr)inte är gravid än kan jag inte säga så mycket om det,MEN jag kan tänka mig att det inte är så kul att gå upp en massa.Hur som helst,jag har aldrig tyckt att en gravid kvinna ser tjock ut utan bara super kvinnlig och vacker.Ge din kropp det den behöver för att kunna låta två liv växa.Tänk inte en massa på det nu,ta det när du faktiskt kan träna igen.1-2 år av ens liv är inte så lång tid.Njut! Dessutom är du fortfarande skitsnygg,gravid eller ikke gravid! Kram alexandr(y)

Johanna sa...

Tack Alexandra! <3

Emma sa...

Hej söt! Jag tror nog att vi får strunta i vikten tills vidare och så kan vi ha springtime tillsammans sen, när de har pluppat ut ;). Jag tränar ju yogan nu, men den tar inte på vikten utan ger mer smidighet och förberedelse inför dagen D. Jag tror som du att kroppen ställer in sig på graviditet långt innan man själv vet om det. Har vägt kring 60 väldigt många år, men de senaste (sambovikt?) kring 65. Nu är jag uppe i nästan 71 :D. Vi njuter istället tycker jag. Har precis käkat kebabtallrik och nu blir det helnöt, haha!
Kärlekspaj på torsdag? /Emma

Johanna sa...

Hej Emma!

Ja vi får nog det, har bestämt mig för att bara försöka må bra istället för att bekymra mig för sånt som man kan ta tag i sen.

Kebabtallrik är inte dumt.. Jag klämde i mig rocky road precis! hehehe!

Kärlekspaj på torsdag e bokat!

PUSS o KRAM