2009-12-08

LUSSEBAK

Photobucket© Johanna Åhfeldt

Igår var det ännu en tur till barnmorskan, allt såg ok ut. Blodtrycket har lugnat ner sig en smula och ingen äggvita. Men ska på kontroll på Torsdag igen. Blir mycket rännande hos barnmorskan och sjukhuset nu sista tiden men det känns väldigt tryggt. Skönt att dom har koll på en liksom. Efter barnmorskan igår åt vi lunch på stan och handla byxor till Henrik också. Sen var det kört, mina fötter var svullna som ballonger och jag hade väldigt ont i fogarna så det var nog sista gången jag gick en sväng på stan innan Twinkisarna kommer. Tråkigt men sant! Jag får underhålla mig med att baka hemma istället, så det var just det jag gjorde igår. Lussebullar blev det! Väldigt goda och saftiga. Receptet hittar ni här.

5 kommentarer:

Emma E sa...

Hehe! Exakt de lussebullarna brukar jag göra - från Arlas recept :D. Supergoda.
Synd att det inte blir mer stadsvandring - men jag förstår dig! Jag har redan ont här och där, och kan tänka mig in i hur det är i slutet... Men en liten date kanske det kan bli ändå. Hade varit kul att få se en sista skymt av giganthuden <3. Puss!

Johanna sa...

Ja dom blev supergoda, lite torra idag kanske men så är det ju för det mesta.=) Alltid godast med nybakat!

Ja det kommer bli sjukt trisst att bara ligga här hemma, men du får gärna komma hit på fika istället om du har lust någon dag!? Blir jag glad!

Puss!

Emma E sa...

JA! Hade varit jättekul. Vi får höras en dag. När passar det dig? Du ska ju få några slantar för halsbandet också...

Johanna sa...

PERFEKT!
Säg en dag du, jag kan väl i princip när som..=)
Just ja! Halsbandet. Hade jag glömt bort.

<3

Emma E sa...

Mmmm.. du kan visst i princip när som. VIIIIISST - jag har nog hört att twinkiesarna kommer riktigt snart. Om de inte redan är här. Så.. tid är nog det du har minst av ;). Lycka till på BB. Håller tummarna! Och hoppas på att få se två små söta och en lite mindre tjock mamma snart <3