2009-12-04

EN DAG PÅ BB

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket© Johanna Åhfeldt

Jo såhär började det. Jag gick på en vanlig kontroll till min barnmorska där hon konstaterade att jag fortfarande hade högt blodtryck och spår av äggvita i urinen så hon blev lite orolig och ringde upp till Lasarettet. Dom bad henne skicka dit mig på studs eller ja jag hann med en fika med Anna på Koppi och hem och packa väskan först. Men halv två skulle jag vara där. När jag kom dit mätte dom blodtrycket och gjorde CTG på bebisarna och lite andra prover och kom fram till att jag fick allt stanna kvar där under uppsikt eftersom att dom misstänkte havandeskapsförgiftning. OK tänkte jag, HUR LÄNGE!? Det kunde dom inte svara på, kanske tills imorgon kanske tills bebisarna kommer ut. OJ! Läskigt värre. Två timmar tog allt det här och jag ringde till Henrik som var hemma och var nervös och orolig och sa att jag var tvungen att stanna kvar. Eftersom att man har världens bästa man så fixade han och hans föräldrar en massa nödvändigheter som i-D(som för övrigt hade ett modejobb med två tvillingtjejer, is it a sign!?), Bon, Elsas Mode, nötter, clementiner, jos, julmust, vindruvor och lite till för att pigga upp mig. Som tur var fick vi åka hem dagen efter MEN havandeskapsförgiftning är en väldigt läskig sjukdom som bara kan slå till helt plötsligt så jag ska på kontroll imorgon igen så vem vet vad som händer framöver...

Ps!
Måste bara säga! Vilken underbar personal det är som jobbar på BB. Jag längtar tills jag ska föda nu. Känner mig inte alls rädd längre. Tack så mycket!

8 kommentarer:

Martina sa...

Min granne Ann Sofie jobbar som barnmorska där och hon är bäst så hoppas du stöter på henne. Lycka till med nästa kontroll!
Kram/Martina

unique sa...

Kan du fatta att det strax är dags för oss? Jag är nog lite trögfattad hehe

Du skrämde mig rejält när jag såg ditt inlägg på fejan

Hoppas nu att det är bra och att twinsen får stanna där inne ett litet tag till

Ta hand om Er. Kram

BonVintage sa...

Visst är dom bra! Man känner sig verkligen trygg på B.B.. Har också sett dom fina tvillingarna, lätt att twinkisarna blir fashionistas(er)!
Henrik is a good man, man måste ju ha det nödvändigaste dock inte Elsas mode hahaha
Love

Hanna med magen sa...

Hej. Läste om detta med Havandeskapsförgiftning och blir lite orolig. För när jag var och tog prover och sådant sist så hade jag en liten 1a i äggvitan i urinet, fick lämna in en urinodling här på vårdcentralen som dom skulle skicka vidare i måndags. Men har inte hört något än.
Om man ska beskriva det, så är mitt kiss väldigt väldigt gul/orange och kan lukta lite skarpt ibland, hade du så?

/Hanna

Emma E sa...

Oj oj oj! Skönt att du fick komma hem igen. Vilken chock det måste ha blivit. Du skulle ju bara på rutinbesök hos Yvonne! Och jag som sms'ade och undrade hur det hade gått... Lite visste jag då... Hoppas att det fortsätter bra, och att det kanske dröjer liiiiite till tills twinkle twinkle doublestars kommer ut ;) <3

Hanna med magen sa...

Jaha okej.. Hur gick det för dig då? HAde du havandeskapsförgiftning? Fick du nån pencilin eller något?

NÄr ska ni ha? Antar att ni ska ha snart? :)
Tvillingar? Vet ni könet eller? Namn? :)
VAd spännande, yfiken jag blir :)

Precis borde dom hört av sig isåfall så det är nog inge fara :)

Hoppas allt är bra med dig och bebisarna :)

KRam Hanna

unique sa...

Jaså? Det berättade hon aldrig. De är så jävla snygga alltså. Får fan orgasm.

Och bilden hittade jag efter långt om länge på en annan blogg. Finns ju inga bilder någonstans!! Säljer du dem eller? Kan ju isf länka

Jo, tack. Jag mår fint. Små sammandragningar ibland, men inte så farligt.

Hur är det själv? Det är den stora frågan. Mår Ni bra alla 3? Jon undrade precis om det inte var dax snart hahaha

Kollat på någon mer lägenhet?

Kram

Tova sa...

Oj vad läskigt! Det där med havandeskapsförgiftning ligger ju liksom i bakhuvudet genom hela graviditeten...
fast jag har snarare haft problem med mitt LÅGA blodtryck, vilket ju inte är så skojigt heller (svimningar o yrsel...)
Hoppas allt gick bra iaf, och coolt med tvillingjobbet i i-D :)